Alla inlägg under oktober 2008

Av Alexandra - 31 oktober 2008 21:52

Det hela börja med att jag steg upp typ 9 och for te stallet där Caysa stod vid 10. därefter var det besiktning och hon gick igenom :D:D:D HAPPY HAPPY HAPPY :D:D såååå nu är man häst ägare :D sedan for vi med hon te KRF och sedan var jag där till typ 8 och pysslade på och hade mig :D <3 sedan dårå när jag skulle hem så VÄGRAR min JÄVLA CP MOPPE att starta!!! den kan känna sig GRYMT hatad och ja så säger så det står på KRF och jag fick GÅ hem!!! tog ju faaan 1 timma och 5 min i kolsvart mörker och bländande bilar och svin kallt, det var SVIN skooojj, or NOT. Nååjjaja :P är ju häst ägare nuu :D:D

Av Alexandra - 30 oktober 2008 12:24

jag har rakt hår nu :D eller ja nääästan i allfall ^^ happy happy happy :D:D

Ja de blir väll kanske kalix i kväll ^^ och besiktningen i morgon :D Håll tummarna nu alla ;) vill så gjärna ha söt poan


nee nu ska jag ringa pappa och höra om han ringt och pratat med alla om i morgon och så packa vidare te i kväll, kaanske annars åker jag upp fredag ^^

Av Alexandra - 28 oktober 2008 23:06

Fredag fredag fredag, vill att det ska va fredag nu, vill int vänta, tycker faktiskt att jag väntat nog länge nu faktiskt... 110 dagar nu utan häst faktiskt, tror jag dör (a). Faaan vad sur jag blir om int Cajjan går igenom asså, då får jag damp damp damp !


pappa kommer få sponsra mig med mycket pengar nuu, först då 1000 spänn när jag for te luleå, sedan kommer han säkert få sponsra lite på min nya holmen jacka och om jag nu får mig en häst så måååste jag beställa tusen grejjor från hööks ;) så enkelt e det bara, åh just ja frissan i morgon, hmm men den har jag råd me och inget annat för denna månad, nåja, det blir då någorlunda mycket mera platt än nu får man väll hoppas ;) gaa och om jag nu får mig en häst får pappa ta och köpa sannas rambo täcke. just faaan, måste prata med emma om hon skulle köpa 4 av mina täcken jag har för då får jag ju fan pengar :D:D yeess ^^

Av Alexandra - 27 oktober 2008 23:46

I Helgen vart det att va på brk ochf fota^^ sedan i dag vart de att åka te lule me sanna för skulle ju som te tandläkaren så passade på att shoppa lite men inge mycket. måste spara pengar te häst grejjor nu om jag nu får mig en häst^^


det har oxå blivit att sett 2 skräckisar i helg med sanna^^ säg bara detta, se upp för dockor och 10 åringar xD haha ^^


nu ska jag sova, ska te frissan i morgon och sedan te seg och kolla och kanske blir att handla nått ;)


Everything going so fast, just wanna stop time and enjoy.

Av Alexandra - 24 oktober 2008 12:51

Äntligen kan jag pusta ut, vi var 4 st på holmen i dag och hann ju fan med allt !! Fasiken vad vi e bäst ;D vi hann ju mera än när vi e 7 st (A) Och vi red ju såklart, Hade rääcer Kiwi och vi hoppade :S Hopp rädda liilla jag på pigga kiwi, sista gången gick bäst, eller njaa inte hoppen men den gången kom vi lugnt mot hindrerna och jag satt int och vrål höll =) sööt Kiwi ^^  Men min hopprädsla försvinner aldrig men sista gången vågade jag faktiskt och då gick de =)  men som sagt jag är en DRESSYR MÄNNISKA =P


Förutom stressen i stallet så stressade jag även att städa ihop på mitt rum och packa som jag skulle ha gjort i går kväll (A) men icke vart det så x) Jag e laat. Men nu kan jag chilla för pappa komemr först om lite mera än 1 timme säger han nuu,


För övrigt kan jag passa på att säga att jag tror jag vacknade första gången före väckar klockan men tror ni att ag steg upp? Istället går jag upp några minuter innan vi ska gå som vanlig xD så jag får helt enkelt skylla mig själv att jag får det streeessigt och int hinner nått på morgonen ^^


Men nu så e det HÖSTLOV och nu ska jag SOVA, eller njaa int i helg för jag ska kolla på tävlingar och fota m.m men sedan, nej fan måndag har jag tandläkaren i luleå klockan ett men får sova lite längre (or not då jag säkert måste ta bussen) men på Tisdag ska jag sova :D:D och på Onsdag ska jag nog RAK permanenta mitt jääävla hår :D:D bara hoppas jag kan göra det , ska ju dit på månag, just ja ännu kortare att sova på måndag, suuuuck xD


Ha ett bra höstlov nu allihopa :D:D

Av Alexandra - 23 oktober 2008 16:45

man fick då ett gott skratt i dag (A)


Nåjaa, slutade ju skolan tidigt i dag, vääldigt tidigt ^^ så drog på granngården en sväng =)  men fick gå på storvägen men på hemvägen kom jag på den smaaarta ideen att ta en väg genom en skog (A) smart plan va? joo fram tills att jag int visste vilket håll, testade det som verkade mest rimligt nåja de gick ju bra men ja de vart ju värsta stenigt sedan, STORA stenar pratar vi om xD och ja det var bara vända och ta en annan som faktiskt gick. Men ska jag dit igen, vilket jag sääkert ska om jag har en häst så vet jag då nu vilken bästa vägen ee =)


Nu ska super skillade jag ta en promenad te stan bara för att ha något och göra. mitt lov kommer vara sviiin tråkigt :( ingen häst att rida eller pyssla med ... Gaaa, men på måndag ska hon kanske besiktas så få se om hon kanske ändå åker hem då? då hinner ja ju rida liite , men ändå ta de lugnt då hon måste sättas igång så^^ vilat i typ 2 år (A) XD skulle gjärna typ stanna i kalix och rida hon i helg men det är tävlingar i boden som jag MÅSTE åka och kolla påå =)) många roliga som ska va mee ^^

Av Alexandra - 22 oktober 2008 12:39

ååååh chill vecka asså, nyss fått reda på att vi int har idrott i morgon så slutar alltså 10.50, seedan fredag bara holmen. =)) visst jag har 1 lektion nu, fast vet int ens om jag måste gå ? då jag har gjort provet men ja tror int jag fick G ens så xD men icke har jag pluggat nå mera  haha, för igår såg jag heroes och någon annan film =) Känns lite som om vårat lov redan börjat då vi har det jäävligt chill ^^men det är skönt


Kan förövrigt säga att i dag vaknade jag fan 5 min innan vi skulle gå... SUCK! det var bara och klä på sig, borsta tänderna och SPRINGA i is halka te bussen, Nåja jag hann ju iallafall så =)


I can only hope that everything will be alright now... 

Av Alexandra - 20 oktober 2008 12:16

I fredags beställde jag ett par ridstövlar <3 =)) och träffa sannas ny ponny , var även och fotade i söndags när hon red honom ^^


Igår var vi även jag, pappa och mita och kolla på lilla Cajjan x) soet powni heeest =) Nu har jag suttit och pluggat hela morgonen, fan har sovmorgon till 10 över ett. Tisdag ha rjag bara holmen på efter middagen, onsdag holmen hål och en lektion och torsdag slutar jag 13.50 (kanske 10.50 om vi skippar klassråd och idrott) och Fredag kommer vi te kalix vid 12 x) chil vecka. =) Najjj måste iväg och platta håret och plugga vidare, kommer såå kugga på provet, nååjaa

Ovido - Quiz & Flashcards